Pszichológus virtuális páncélban

Életjel. Küldés. Most.

Túl vagyunk már egy hónappal az új éven, és kicsit tovább is húztam az erőgyűjtést, mint kellett volna.

De most újra itt vagyok, erősebben, mint valaha. Nézzük csak, mit is tervezek erre az évre és mi történt eddig.

Ahogy mindannyian tudjátok, november végén elindult egy nagy kutatásunk az ELTE PPK és a GameStar közreműködésével. A kérdőívvel kapcsolatban többször is írtam, hogy jöttek kritikák, szerencsére építőek többségben és a kitöltők száma olyan fantasztikus méreteket öltött, hogy majdnem elsírtam magam. Még egyszer köszönöm nektek, Gamer társaim, hogy segítettetek a kutatócsoportnak, melynek én is a tagja vagyok. A most már megtisztított adatbázis, amin lassan ideje lesz dolgoznom, több mint 7000 játékos válaszát őrzi magában. Nem tudok mit mondani, zseniálisak vagytok!

 

giphy

 

Elkezdett érdekelni az esport és mostanában Ti is észrevehettétek, hogy sok olyan tartalom jelent meg a Facebook oldalunkon, amely ezzel kapcsolatos. Úgy mint az InGame esport lounge and VR arcade megnyitóján készült képek és felvétel, ahol éppen Fanninjaként verekedem át magam a röpködő gyümölcsök között, vagy az Esport Meetupokon való figyelmes részvétel, de éppen említhetnénk egy előadást is, amelyet friss a Doktoranduszok Országos Szövetségének friss tagjaként tarthattam. Manapság egyre több cikket olvasok a témában és sajnálatosan veszem észre, hogy a pszichológia valahogy nem foglalkozik a témával, miszerint milyen érzés is professzionális gamernek lenni? Mennyi kihívás, mennyi elszántság, mennyire más gondolkodásmódot követel meg a játékokkal (vagyis egy adott játékkal) kapcsolatban.

Ehhez kapcsolódik a harmadik érdekesség, amelyet szeretnék veletek megosztani. Egyrészt nekiálltam az összes fellelhető empirikus munkát felkutatni, ami esport témában íródott, hogy egy irodalmi összefoglalót készítsek belőle. Mondanám, hogy nehéz feladat volt a keresés, de sajnos, a fent említett okok miatt (pszichológia nem foglalkozik a pro-gaminggel), nem sok anyagot találtam, amit viszont találtam, mind egyedi és különleges és nagyon szívesen megosztom majd veletek. :)

 

A másik, a WoW... tudom, tudom. Nem a "legesportabb' játék, de valljuk be, egy jó csapatban lenni, időt, energiát, erőforrásokat arra áldozni, hogy egy csapattal fejlődj és jobb legyél (és általad az egész team jobb legyen), lehetőséget adott arra, hogy belepillantsak abba a világba, ami egyre jobban érdekel. Úgyhogy az elkövetkezendő időszakban egyre több olyan tartalom fog megjelenni a blogon és a Facebook oldalunkon is, amely a saját személyes tapasztalataim mentén talán másoknak is egyfajta betekintést nyújthat ebbe a furcsa világba, amikor a játék nem pusztán szórakozás, hanem életformává válik és amennyit elvesz tőled, pont ugyanannyi pozitív dolgot ad neked egy másik területen.

Szóval, Hölgyeim és Uraim, kezdődik nálam is az új év, álljatok egy kicsit hátrébb, amíg én behúzom a bosst. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://pixelbenlelek.blog.hu/api/trackback/id/tr1813038860

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Pixelben (L)élek

Friss topikok

süti beállítások módosítása