Kezdő küldetés

 

 

Eljött ez a nap is... - avagy már vagy fél éve rajta vagyok a blogolás témán.

Több kérdés is felmerülhet bennetek, meg bennem is, hogy mi a csudának álltam (végre) neki.

 

Több oka is van annak, hogy létrejött ez az oldal

1. Magától értetődő módon szeretek játszani.

2. Pszichológus hallgatóként a videojáték kutatás az egyetlen olyan terület, mellyel azonosulni tudtam az 5 éves képzésem során és ahol látom a továbbfejlődési lehetőségemet.

3. Majdnem ugyanennyi időbe telt, hogy felvállaljam, valóban videojáték kutatással és fejlesztéssel szeretnék foglalkozni, környezetem vegyes fogadtatása ellenére. (Persze a biztatók tábora nyert :D )

4. Képzésem során több dolgozatom - BA-s és MA-s szakdolgozatom is - ebben a témában íródott. Emiatt megláttam a téma fontos és tudományos jelentőségét is. Manapság minden gamer tudja, mikor van szakdolgozat leadási időszak az egyetemeken... mert mindenki kuncsorog kitöltőkért (sajnos ez így van, hölgyeim és uraim, ha az ember hobbija a munkája is. Vagy legalábbis próbál az lenni).

5. Rengeteg kérdőívet töltöttem ki én is, mint gamer. Sosem kaptam visszajelzést. SOHA. SEMMIRŐL. Fogalmam sincs, mi történt az adataimmal, hogy mik lettek azoknak a videojátékos kutatásoknak az eredményei, melyekben részt vettem. Meg lehetne-e valahol nézni? El lehetne olvasni? NOPE... → Szóval egy újabb indokom: megígértem annak a több mint 700 embernek, akik a WoW-kérdőívemet kitöltötték, hogy mesélek nekik a kutatásomról, amiben részt vettek. Srácok, nem tudom elmondani, mennyire hálás vagyok, hogy segítettek akkor, fél éve. :)

6. Értelme van, érdemes beszélni a témáról, hozzáértők és laikusok előtt is, együtt is. Még mindig több a negatív hang a témával kapcsolatban, mint a pozitív. Szeretném egyszer megélni - hogyha valakinek azt mondom, játszom - , ne az legyen az első válasza: "de ugye nem vagy függő?". A pszichológia, mint az emberi lélek tudománya, segíthet abban, hogy rajta keresztül megértessük másokkal, miért is jó játszani. Egyénre, közösségre és/vagy társadalomra hogyan hathat a virtuális világ és mi hogyan hathatunk vissza rá.

(kép forrása: x)

A bejegyzés trackback címe:

https://pixelbenlelek.blog.hu/api/trackback/id/tr8913038824

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Pixelben (L)élek

Friss topikok

süti beállítások módosítása